Klachtenregeling
Home » Klachtenregeling
Een zwangerschap is een spannende periode. Daarom vinden wij het belangrijk dat je je goed voelt bij ons als verloskundigen. We zullen er alles aan doen om jou en je kindje goed te begeleiden en passende zorg te bieden. Toch kan het zijn dat jij dit anders ervaart. Wanneer je een klacht hebt over onze zorgverlening dan is het belangrijk dat je dit bespreekt met één van onze verloskundigen. Blijf er niet mee rondlopen.
Dus heb je vragen of ben je ergens ontevreden over? Bespreek dit altijd met ons. We nemen dan de tijd om rustig met je te praten. We staan altijd open voor de meningen, ideeën en feedback van anderen. Misschien kunnen we ons aanpassen, zodat ook jij je prettig voelt bij onze zorg.
Wanneer we er samen niet uitkomen, dan heb je de mogelijkheid om jouw klacht te bespreken met onze klachtenfunctionaris. Elke zorgaanbieder is verplicht om een klachtenfunctionaris te hebben. Daarom zijn wij aangesloten bij het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg).
Goed om te weten is dat de klachtenfunctionaris onpartijdig is en onafhankelijk werkt. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Een klachtenfunctionaris kan dus bemiddelen bij het vinden van een oplossing.
De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123.
Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.
Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl.